Friday, January 6, 2012

Kali Pertama Bersolat Di Masjid Pangkalan TUDM Subang

Sungguh cantik dan indah kebanyakan masjid di Malaysia. Umat Islam di negara ini harus bersyukur kerana kemudahan tempat bersolat yang amat selesa dan banyak. Amat sayang sekali jika rakyar Islam di Malaysia tidak memenuhkan masjid-masjid yang bertebaran di pelusuk negara untuk solat berjemaah terutamanya di malam Jumaat yang selalu diadakan aktiviti membaca surah yasin berjamaah di antara solat Maghrib dan Isyak.

Malam kelmarin, wakdan berpeluang berkunjung ke Masjid Pangkalan TUDM kerana syarikat mengadakan majlis tahlil seorang rakan pejabat yang baru pulang kerahmatullah. Walaupun ia masjid yang paling hampir dengan pejabat syarikat di Bukit Jelutong, wakdan selalu menunaikan solat Jumaat di Masjid Bukit Jelutong atau Masjid TTDI Jaya. 

Segala puji-pujian hanya kepada ALLAH, wakdan amat terpesona dan kagum dengan keindahan dan keunikan Masjid Pengkalan TUDM tersebut.   

Gambar2 di bawah adalah buktinya.

foto di atas dimuat turun dari blog ini


cantik kan ukiran di dalam masjid ini?


Di masjid ini jugalah jenazah allahyarham Noramfaizul, jurukamera Bernama TV, disembahyangkan tahun lepas setibanya dari Somalia.

No comments:

Post a Comment