Tuesday, March 6, 2018

Masjid Nombor 156 Dan MISI HJ SALEH SOLAT DI SERIBU MASJID


Masjid Nombor 156
Alhamdulillah foto Masjid Nombor 156 dalam senarai Misi Hj Saleh Solat Di Seribu Masjid ini agak cantik dan menjadi walaupun diambil dari dalam kereta dan menggunakan camera hp Xiomi Mi Max yang biasa biasa aje. 

Hj Saleh yakin ramai yang kenal masjid ini terutamanya Ustaz Abd Ur-Rahman Amin. Hj Saleh tidak dapat sertai solat jemaah bersama ahli qaryah masjid. Hj Saleh bersolat Jamak Qasar Taqdim Asar ke Zuhur kerana dalam pemusafiran. 

Islam itu mudah. Banyak kelonggaran yg diberikan kepada kita umat Islam. Jadi tiada alasan bagi kita untuk tidak jadikan "ISLAM IS THE WAY OF LIFE". Marilah kita sama sama muhasabah diri setakat mana amalan kita. 

Hj Saleh berpesan kepada diri sendiri agar sentiasa MENJAGA SOLAT. Bisikan malas untuk solat sentiasa datang terutamanya apabila dalam keletihan. 

Alhamdulillah Hj Saleh panjatkan kesyukuran ke hadrat ALLAH azza wa jalla. Macam tak percaya Hj Saleh telah berjaya singgah dan bersolat di 150 buah masjid dalam masa empat bulan bermula bulan November 2017. 

Semoga Hj Saleh berjaya singgah dan bersolat di 850 buah masjid lagi. Time frame untuk Misi ini adalah selama 25 bulan. Setakat ini, selain singgah dan bersolat di masjid-masjid di Lembah Kelang (Klang Valley) atau Negeri Selangor dan Wilayah Persekutuan, Alhamdulillah Hj Saleh telah singgah dan bersolat di Enam (6) buah masjid di Indonesia (Jakarta & Bandung), Tiga (3) di Negeri Perak, Tiga (3) di Negeri Pahang dan Tiga (3) juga di Negeri Sembilan.

Untuk Misi ini, Hj Saleh rancang nisbah 90%:10% yakni 900 buah masjid di dalam negara dan 100 buah lagi di luar negara. Hj Saleh amat berbesar hati jika ada yang sudi menyumbang dana atau menaja untuk Misi Hj Saleh Solat Di Seribu Masjid ini terutamanya untuk perbelanjaan ziarah masjid2 di luar negara.

Hj Saleh juga amat berbesar hati jika ada yang sudi join pakej-pakej pelancongan Islamik Hj Saleh bersama IG Group Holidays. Sila hubungi Hj Saleh untuk info lanjut.

Hj Saleh sangat mengalu-alukan dan berbesar hati jika ada pihak yang memanggil untuk berkongsi pengalaman, info dan gambar2 masjid yang telah Hj Saleh singgah. Generasi muda anak2 kita perlu didedah dengan keindahan dan keunikan masjid. Mereka perlu digalakkan untuk bersolat di masjid. Alhamdulillah, di kebanyakan masjid saf-saf tidak kosong hanya Pak Imam, Pak Bilal dan seorang dua ajk masjid. Malah saf-saf sungguh banyak terisi walaupun solat Zuhur dan Asar, walaupun di hujung minggu dan public holiday.

Hj Saleh amat berharap agar rakan2 FB SHARE posting2 Hj Saleh berkenaan Misi ini agar boleh reach out lebih ramai lagi umat Islam agar semakin ramai yang pergi ke masjid untuk bersolat jemaah dan jadikan masjid sebagai tempat penyatuan umat Islam yang semakin berpecah belah dewasa ini. 

#MisiHjSalehSolatDiSeribuMasjid
#AyuhMartabatkanMasjid
#MasjidTempatPenyatuanUmmah
#JomPaiMesojik
#YokLungoMesjid
#AyuhakKeMasjid
#MasjidNombor156
#JamakTaqdimZuhurAsar4Mac2018

No comments:

Post a Comment